onsdag 28 mars 2012

rimlig avkastning?

Då intresset för aktie är ganska nytt så är just den förväntade avkastningen väldigt intressant. Jag har ganska bra koll på fonder och där så var portföljen redan ganska diversifierad. Och det är självklart det jag satsar på nu med i aktieportföljen men då samtidigt skippa förvaltningsavgiften. Så jag borde alltså rimligtvis då få en högre avkastning.
Men hur hög avkastning kan man förvänta sig ifrån en nybörjare?  Jag tänker nästan uteslutande investera i större företag som är hyfsat stabila. ex HM, SSAB. Och självklart så förstår jag att det under kortare tid kan gå både upp och ner i extrema rörelser om någonting händer i världen. Men mina förhoppningar är ändå att ligga någonstans runt 8-10% om året på en 10års-period. Så nu återstår det bara att se hur det går med den saken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar